Hyundai IONIQ 5
Hyundai wilde met een gerichte leadmanagementcampagne het aantal proefritaanvragen voor de IONIQ 5 stimuleren, inclusief de optie voor private lease tegen een vast maandbedrag.
De uitdaging
Hyundai wilde met een gerichte leadmanagementcampagne het aantal proefritaanvragen voor de IONIQ 5 stimuleren, inclusief de optie voor private lease tegen een vast maandbedrag. Een belangrijke uitdaging was de misvatting dat consumenten zonder afspraak een proefrit konden maken, wat de conversieratio’s verlaagde. Dealers hielden steeds minder voorraad aan, waardoor het noodzakelijk werd om duidelijk te communiceren dat proefritten alleen op afspraak mogelijk waren.
Onze oplossing test
Sendt Media ontwikkelde een datagedreven campagne met twee prelanders, gericht op conversieverbetering. De eerste prelander gaf uitgebreide informatie over de IONIQ 5 en bood de mogelijkheid om een leaseberekening te maken. Na het invoeren van hun gegevens, konden consumenten direct een proefrit aanvragen. Dit proces benadrukte de noodzaak van een reservering door schaarstetechnieken te gebruiken.
De tweede prelander draaide de flow om, waarbij consumenten eerst een proefrit konden aanvragen en vervolgens hun leasebedrag konden berekenen. Beide flows werden voortdurend geoptimaliseerd door middel van A/B-testing en neuromarketingprincipes zoals consistentie en urgentie.
testje voor knopOnze oplossing
Sendt Media ontwikkelde een datagedreven campagne met twee prelanders, gericht op conversieverbetering. De eerste prelander gaf uitgebreide informatie over de IONIQ 5 en bood de mogelijkheid om een leaseberekening te maken. Na het invoeren van hun gegevens, konden consumenten direct een proefrit aanvragen. Dit proces benadrukte de noodzaak van een reservering door schaarstetechnieken te gebruiken.
De tweede prelander draaide de flow om, waarbij consumenten eerst een proefrit konden aanvragen en vervolgens hun leasebedrag konden berekenen. Beide flows werden voortdurend geoptimaliseerd door middel van A/B-testing en neuromarketingprincipes zoals consistentie en urgentie.
testje voor knopOnze oplossing
Sendt Media ontwikkelde een datagedreven campagne met twee prelanders, gericht op conversieverbetering. De eerste prelander gaf uitgebreide informatie over de IONIQ 5 en bood de mogelijkheid om een leaseberekening te maken. Na het invoeren van hun gegevens, konden consumenten direct een proefrit aanvragen. Dit proces benadrukte de noodzaak van een reservering door schaarstetechnieken te gebruiken.
De tweede prelander draaide de flow om, waarbij consumenten eerst een proefrit konden aanvragen en vervolgens hun leasebedrag konden berekenen. Beide flows werden voortdurend geoptimaliseerd door middel van A/B-testing en neuromarketingprincipes zoals consistentie en urgentie.
testje voor knopDe resultaten
De campagne leverde een aanzienlijke stijging op in proefritaanvragen en de algehele conversie voor de IONIQ 5. Advertenties gericht op de leaseberekening presteerden beter, met een 32% hogere CTR en 29% lagere CPC dan advertenties voor de proefritaanvraag. De combinatie van remarketing en neuromarketing verhoogde de conversieratio van de flow waarin consumenten eerst een leaseberekening maakten en daarna een proefrit aanvroegen met 34%. Deze aanpak leidde tot een hogere ROI en een betere klantreis, met meer tevreden en betrokken klanten.
Succesverhalen die resultaten bewijzen
Bij ons draait alles om impact. Onze cases laten zien hoe we met innovatieve strategieƫn, creatieve oplossingen en meetbare resultaten het verschil maken. Ontdek hoe we samen met onze klanten succesverhalen hebben gecreƫerd die inspireren en overtuigen.
Bekijk alle cases