alt text for De Nieuwe Sendt Media Portal 360 alt text for De Nieuwe Sendt Media Portal 360
05 april 2025 Esmee

De Nieuwe Sendt Media Portal 360

alt text for De Nieuwe Sendt Media Portal 360 alt text for De Nieuwe Sendt Media Portal 360

Vraag en antwoord met
Remco Mir Candela

Op de hoogte blijven van onze nieuwsartikelen?

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.

Door op aanmelden te klikken, gaat u akkoord met onze privacyverklaring en ontvangt u onze nieuwsbrief. U kunt zich op elk moment afmelden.

Sinds de oprichting van Sendt Media in 2013, hebben de oprichters zoals Remco Mir Candela altijd ingezien dat de combinatie van creativiteit, kennis en technologie de sleutel is tot succes.

Terwijl veel mediabureaus hun focus leggen op puur creatieve dienstverlening, heeft Sendt Media vanaf het begin af aan ook fors geïnvesteerd in technologie en software om processen efficiënter te maken en klanten meerwaarde te bieden. Je zou het niet direct verwachten bij een marketing bedrijf, maar de IT afdeling bij Sendt is één van de grootste afdelingen binnen het bedrijf. Een van de krachtigste tools die hieruit voortgekomen is, is het Sendt Portal.

Dit platform fungeert als het kloppende hart van het bedrijf, waar alle informatie samenkomt, van mediaplanning en media-inkoop tot financiële administratie en data-inzichten. Na maandenlang hard werken door een team van vijf IT-specialisten, is nu de 3.0-versie van dit revolutionaire systeem gereed. In dit blog beantwoordt oprichter Remco Mir Candela enkele vragen over dit nieuwe portal en de impact ervan op zowel het team als de klanten.

Vraag 1:
Wat maakt het nieuwe Sendt Media Portal 3.0 zo bijzonder?

Remco Mir Candela:
“De 3.0-versie van ons portal is veel meer dan een upgrade”: het is een compleet herontwerp van hoe wij werken en hoe onze klanten met ons samenwerken. Het portal biedt ons en onze klanten een ongekend niveau van transparantie en efficiëntie. Bijvoorbeeld, we kunnen nu werkelijk tot op de minuut real-time alle uitgaven van online advertenties volgen die wij voor onze klanten managen en daar direct op sturen. Het gaat hier voornamelijk om advertenties van campagnes die wij plaatsen op de verschillende kanalen, zoals social, native, video, display, e-mail etc.

Maar niet alleen wij, maar ook onze klanten kunnen realtime meekijken. Zij zien letterlijk per minuut en per euro waar hun advertentiebudget naartoe gaat en of de KPI’s worden behaald die wij hebben besproken en ingesteld. “Geen andere tool die ik ken biedt deze mate van inzicht en controle.”

Vraag 2:
Hoe draagt dit systeem bij aan het rendement (ROI) van klanten?

Remco Mir Candela:
“Het verbeteren van ROI was een van onze grootste drijfveren bij het vernieuwen van het portal.” Dankzij de micromanagement-mogelijkheden van het systeem herkennen we nog sneller advertenties die niet de gewenste KPI’s behalen en kunnen we direct handelen. Hierdoor minimaliseren we verspilling en verhogen we het rendement aanzienlijk. Wij besparen voor klanten gemiddeld 50-70% aan verspilling van advertentie-uitgaven. “Dat gaat dan om serieuze bedragen, zeker bij advertentiebudgetten van duizenden euro’s per maand.”

Vraag 3:
Hoe helpt het portal klanten met hun data?

Remco Mir Candela:
“Een belangrijk onderdeel van het portal is dat het klanten toegang geeft tot alle lead data die wij voor hen verzamelen. Klanten kunnen eenvoudig via API’s of exportfuncties zelf bepalen hoe ze deze data willen ontvangen. Dit maakt niet alleen hun interne processen eenvoudiger, maar helpt ook bij het snel schakelen in hun eigen sales- of marketing strategieën. “Zo zorgen we ervoor dat onze samenwerking verder reikt dan alleen advertentiebeheer.”

Vraag 4:
Wat zijn de grootste voordelen voor jullie klanten?

Remco Mir Candela:
“Naast de transparantie en ROI die ik al noemde, is een groot voordeel de betere samenwerking en communicatie.” Alles zit nu in één platform: van media-inkoop en planningen tot financiële rapportages. Dit maakt evaluaties en het plannen van vervolgstappen veel eenvoudiger. “Klanten kunnen proactief met ons meedenken en we werken samen aan nóg betere resultaten.”
Ander groot voordeel van het portal is dat alle kosten rapportages professioneel worden opgemaakt, zodat klanten deze direct kunnen presenteren aan collega’s, managers of andere afdelingen. Dankzij handige exportopties (zoals Excel, PDF) kunnen rapporten eenvoudig worden gedeeld en gebruikt in interne vergaderingen of strategische sessies.

Vraag 5:
Wanneer kunnen alle klanten met het nieuwe portal aan de slag?

Remco Mir Candela:
“We hebben een aantal klanten betrokken bij de beta-testfase, en de reacties zijn zeer positief.” Het is geweldig om te zien hoe enthousiast ze zijn over de nieuwe mogelijkheden. We zijn van plan om het nieuwe portal in januari 2025 live te brengen, zodat al onze klanten van deze verbeteringen kunnen profiteren.”

Conclusie

Het Sendt Portal 3.0 is een innovatieve stap vooruit voor zowel het team van Sendt Media als de klanten. Het biedt ongeëvenaarde inzichten, zorgt voor efficiëntere processen, en maximaliseert de ROI op de online advertentie-uitgaven. Met een volledig geïntegreerd systeem en een focus op transparantie en klanttevredenheid, positioneert Sendt Media zich opnieuw als een pionier in de online marketing branche.

Wil je meer weten over Sendt360? Je leest het hier!